Fondata in 1982 ca o noua divize al imperiului de divertisment Goerge Lucas, LucasFilm Games a intentionat sa duca produsele sale catre o tehnologie de ultima generatie. David Fox, cunoscut de asemeni ca cel de-al 2-lea angajat LucasArts, a imaginat un joc first-person cu nave spatiale, bogat din punct de vedere vizual pentru sistemul Atari de 8 biti, si nu suna asta perfect pentru Star Wars?
Acesta spune ca a vrut sa faca un titlu original Star Wars, insa cand a cerut permisiunea, a fost refuzat, spunandui-se ca nu are voie sa faca titluri Star Wars. Acesta sustine ca a fost putin suparat, spunand ca s-a alaturat acestei companii pentru ca a vrut sa fie in Star Wars si asta era cea mai apropiata cale de a face acest lucru, sa creeze un joc.
Desi LucasFilm Games se va alinia eventual cu Star Wars in timp ce a devenit LucasArts pe care o cunoastem, a fost refuzul initial care a dat drumu unei colaborari de lunga durata cu abordari unice de design. Vorbind la Conferinta de Dezvoltare a Jocurilor in primul panou postmortem dedicat unei companii, foste figuri au vorbit intr-o atmosfera in care creatorilor li se permite sa faca orice in afara de Star Wars.
Viitorul include cateva proiecte moderne, continand si un joc comodor numit Habitat, in care o cantitate de 10.000 de jucatori ar putea interactiona unul cu celalalt intr-o lume virtuala. Potrivit lui Morningstar, programatorul lui Habitat si co-creatorul motorului SCUMM, echipa Lucasfilm Games a fost sursa unor multe invidii in alte parti ale companiei.
Intre timp, Steve Arnold, care a fost Manager General pentru Lucasfilm Games, a reaminitit un mandat simplu de la George Lucas.
Sunt curios ce se va alege de acest joc Habitat, sa speram ca va fi o reusita, fiind un lucru nou in industria de jocuri.